söndag 30 september 2007

Dag 30 - Natten

I går kväll blev jag lite dålig i magen, matte och husse tror att det var för att jag smitit och ätit kattens, ehm, ja ni vet. Men jag kan inte hjäpa det! Jag är ju hund, jag äter allt! Nu verkar det i alla fall som jag blivit bra igen.
Jag och matte var ensamma nästan hela dagen i går, husse kom inte hem förrän halv sex på morgonen idag! Han har verkligen jobbat som en galning.
Jag och matte tog det mest lugnt, var trist väder så vi kunde inte vara ute på gården så mycket heller. Vi fick busa inomhus istället.

Så på natten när matte gick och lade sig fick jag sova i sovrummet med henne, egentligen sover jag ju precis utanför sovrummet. Men matte tycker inte om att sova själv så jag fick hålla henne sällskap. Jag gick direkt och lade mig på platsen där jag sov de första veckorna.
Sedan vaknade jag till när husse kom hem så han tog ut mig på gården lite snabbt innan han också somnade.

Eftersom husse jobbat så mycket gav jag husse och matte en sovmorgon. Inte förrän vid tio pep jag till så matte vaknade och kollade på klockan. Gissa om hon blev förvånad när hon såg att den inte alls var sju som hon trodde!

Vi har hunnit med en liten promenad idag, katten följde efter oss en bit men sedan stack han iväg på egna äventyr. Tycker det är lite fusk att han får gå som han vill! Matte och husse funderar på att öka promenaden lite, nu tar det ju bara 10 minuter ungefär. Och i morgon ska maten ökas igen! Jag blir alltid så glad när det är matdags, matte säger att jag borde passa perfekt till freestyle för jag snurrar och hoppar så duktigt när jag går till matskålen :).


Inga kommentarer: