fredag 7 september 2007

Dag 4 - Ensam med matte

I dag var första dagen som jag och matte skulle vara ensamma! Matte var lite orolig att hon inte skulle klara av det, men jag tycker hon var jätteduktig. När husse hade åkt till jobbet så sov vi några timmar till, ändå fram till det var matdags för andra gången. Då fick vi besök också, matte sa att det var husses faster som kom. Jag var inte riktigt säker på den människan, blev lite blyg och ville inte riktigt hälsa på en gång.

Matte fixade mat åt mig medan husses faster letade efter några kläder, och jag åt så klart upp maten med glädje. Sen var vi ute på gården och busade, jag gillar att jaga matte eller husse, samtidigt som jag bjäbbar lite. De verkar inte tycka att jag är så farlig dock, de bara ler och skrattar, tokiga människor. Förstår de inte att jag är ett farligt monster??


Jag har blivit lite modigare med katten nu, brukar jaga honom genom köket. Hittills har jag inte fått tag på honom, han är snabbare än mig. Fast han fegar ibland och hoppar upp på bord eller annat som jag inte kommer upp på! Han har börjat vifta med tassen mot mig också, vet inte riktigt vad han vill när han gör så, jag gissar på att han vill leka mer!Husse kom inte hem igen förrän sent på kvällen. Jag hade saknat honom väldigt mycket och blev jätteglad när han kom! Han tog ut mig på gården och busade lite med mig. Men jag var väldigt trött efter allt busande med matte och katten så när vi kom in somnade jag nästan direkt.

Inga kommentarer: