fredag 21 september 2007

Dag 21 - Lite tokig är jag nog

Ja, jag och matte satt och busade på golvet och som vanligt efter bus så tar hon ut mig på gården för att jag ska få göra mina behov. Men nu när vi kom ut så satt jag mig på trappan och bara stirrade bort mot vänster håll. Matte försökte locka på mig och prata med mig, men jag tog inte blicken ifrån mitt mål.
Till slut gick hon iväg bakom ett hörn för att försöka få min uppmärksamhet, då blev det liv i mig och jag skuttade efter henne och pep och var så glad när jag kom fram till henne så jag nästan sprang omkull henne!
Sedan försökte hon få mig att kissa igen, men jag sprang bara upp på trappan hela tiden och verkade orolig över något. Så matte gav upp och vi gick in igen. Nu är matte väldigt fundersam över vad som flög i mig där ute, synd att jag inte kan berätta för henne.

Nu ligger jag och vilar lite. Jag och matte blir ensamma länge i dag, husse jobbar och sliter. Men han kommer hem vid tolv och då ska jag nog busa massa med honom så han inte missar för mycket i alla fall!

Jag och katten har börjat leka mer och mer också, det ser kanske ut som att vi bråkar men katten varken fräser eller har klorna ute när vi "slåss" med varandra. Och när han tycker att jag blir lite för jobbig så hoppar han upp på bordet och ignorerar mig!

Matte tyckte att vi såg roliga ut igår, båda satt ute på trappan och stirrade på grannens hund som gick förbi. Våra huvuden rörde sig exakt samtidigt och följde varje steg den andra hunden tog.
Nej nu ska jag sluta, men ni får en bild på mig som är tagen tidigare idag när matte och jag lekte!


2 kommentarer:

Anonym sa...

*smyger* Tänker absolut inte tala om att det är jag så det så för då gömmer matte dig bara ;)

Puss på dig snygging

Anonym sa...

*Fniss* Vi vet nog att det är du Lotta!