måndag 10 september 2007

Dag 10 - Komplimanger

I natt var jag bara ut en gång! Matte och husse tackar så mycket för den extra lilla sömn de fick
Det har regnat hela dagen i dag så jag har varit lite seg, sovit ganska mycket. Men när jag väl varit vaken har husse och matte busat ordentligt med mig.

Under tiden jag sov passade de på att baka lite, åt mig till och med! Matte säger att det heter musslipinnar. Hon hittade receptet på ett hundforum och bestämde sig för att testa vad jag tyckte om det. Jag älskade det! Smaskade glatt i mig de bitar jag fick, men jag vet nog att matte sparat massa också. Hoppas jag får det snart!

Sedan fick jag följa med husse och matte in till Karlstad, de skulle köpa mer mat åt mig. Vi åkte till något som kallades Granngården och på den affären fick jag följa med in. Matte gick och bar mig där så jag inte skulle göra en olycka på deras golv.

Och oj så många komplimanger och leenden jag fick, både av andra som handlade där och av de som jobbade där. En tant kom fram och kelade med mig och sa att jag hade så fin teckning och att jag säkert var jättesnäll för hon tyckte att ju större hunden är desto snällare är den :).
Hon gav mig lite godis också och sa att vi skulle komma tillbaka dit någon gång, klart jag vill det när jag får godis där!
En annan tant stannade till och med sin bil för att fråga vad jag var för någon ras och säga att jag var så söt, man blir ju nästan lite generad av alla komplimanger!

När vi kom hem igen så busade jag och husse lite på gården och sen gick jag in och busade med matte ett tag. Måste ju hålla i gång dem båda två!
Nu är lite jag trött så jag ska nog vila ett tag. Här får ni i alla fall en bild på godiset matte och husse bakade åt mig!

Inga kommentarer: