fredag 7 september 2007

Dag 2 - Första promenaden

Andra dagen i mitt nya hem! Natten har gått jättebra, jag var verkligen trött så sov som en stock. Vaknade bara en enda gång och pep att jag ville ut, dumma som de var släppte husse och matte ner mig på golvet först, för att markera det dumma i detta pinkade jag mitt på husses t-shirt som han lagt fram till dagen där på. Det gäller ju att uppfostra dem. Tror matte och husse uppskattade att få sova nästan hela natten i alla fall.


I dag skrev matte och husse på en ansökan om att bli med i Svenska Sennenhundklubben. Jag fick följa på en liten promenad till brevlådan när de skulle posta det. Fast jag var inte så pigg på att gå hela vägen så husse fick bära mig en bit. Sedan kom husses syster hit, hon tyckte jag var jättesöt! Men vem sjutton kan motstå mig? Jag fick följa med husse och matte i bilen igen, men som tur var blev det inte en lika lång resa som i går! Vi åkte till husses mormors hus, där fick jag gå omkring lös och så fick jag låna en liten boll att leka med. Till slut blev jag trött och somnade på trappan under en pall. Matte fick nästan inte med mig när vi skulle hem igen.

Inga kommentarer: