tisdag 18 september 2007

Dag 18 - Gårdagen och idag

Oj, glömde visst skriva i går! Slarvigt av mig, måste skärpa mig nu.
I går var vi ute på gården, jag sprang omkring som en galning! Jagade katten, jagade äpplen, busade med husse och rusade runt hela tiden. Matte och husse undrade var sjutton all energi som kom ifrån. Det kan de fortsätta undra!

Sedan kom farmor hit och hon hade med sig en ny leksak åt mig. Det är en liten röd drake med mjuka pipsaker i som man kan plocka ut. Då blev jag jätteglad! Den skulle jag ligga ute och bita på hela tiden, matte försökte få in mig några gånger men det gick inte alls :).
Och jag gjorde ingen olycka inne på hela dagen! Matte och husse var så stolta över mig och glada över att slippa torka golvet.

Natten till i dag sov jag hela natten, vaknade en halvtimme innan klockan ringde och då fick husse gå upp med mig. Matte fick sova den sista halvtimmen för hon kände sig förkyld.
Sedan åkte husse till jobbet och då blev jag ensam med matte igen, vi sov några timmar och sen var det dags för husse att komma hem på lunch!

När han åkt igen så busade jag och matte med min dragkampsleksak. Den tycker jag är jätterolig och ibland vinner jag till och med. Tycker även om att hämta saker som husse eller matte kastar iväg åt mig. Då skuttar jag glatt efter och sen kommer jag lika glatt tillbaka till dem med saken.
Fast ibland är det mysigt att bara ligga i någons famn och tugga på någon av mina leksaker.

På kvällen var jag, husse och matte ute på en kort promenad igen. Jag tycker det är jätteintressant med alla människor man ser där ute, och när man ser en hund så är det extra spännande!
Nu ska jag lägga mig och sova lite, är slut efter dagens äventyr :). Ni får se en bild på mig och leksaken som farmor kom med!

Inga kommentarer: