fredag 7 september 2007

Dag 5 - Sitt

Har det bara gått fem dagar sen jag flyttade hit?? Det känns ju som om jag alltid bott här med husse och matte.

I natt har jag också varit duktig, bara vaknat två gånger och känt mig nödig.
Jag och matte blev ensamma i dag igen, husse jobbar och sliter. Vi har busat massa och så försöker matte lära mig att sitta på kommando. Jag tror jag är ganska duktig, hon låter jätteglad och gosar med mig varje gång jag sätter mig ner när hon säger det.

I dag har jag verkligen jagat katten, jag undrar om han blir sur på mig när jag gör det. Men det är ju så kul! Fast lite ledsen blir jag ju när han fuskar och hoppar upp på bordet eller trappräcket. Jag brukar bita lite i hans svans när han sitter och äter, ibland fräser han åt mig och ibland svänger han bara riktigt ordentligt på svansen.

Matte säger att hon är riktigt stolt över mig; i morse gick jag nämligen till dörren och pep när jag behövde gå ut, och alldeles nyss avbröt jag till och med mitt ätande för att säga till att jag behövde gå ut igen. Jag är ju så duktig! Jag har testat att sova lite i soffan idag också, tog ett tag för mig att hitta ett bra ställe att ligga på. Sen sov jag där ett litet tag men sedan ville jag ner igen så matte fick lyfta ner mig, vågar inte hoppa än det är så högt!

Inga kommentarer: