fredag 7 september 2007

Dag 6 - Beundrad

I natt har jag sovit duktigt igen, bara vaknat två gånger för att gå ut. Matte och husse är alltid lika glada när jag sover så bra, fast de längtar nog till jag inte behöver gå ut alls under natten! De fick till och med sova tills klockan ringde 7, då skulle jag ha mat. Det är oftast husse som gör maten till mig på morgonen, han får stå och koka majsvälling som ska blandas med torrfodret. Mums!

Vi var ute på gården ganska mycket, hela familjen. Matte och jag hade lite dragkamp och så snurrade hon runt med mig medans jag höll fast i knuten, jätteroligt med en flygtur! Fast jag tror inte hon orkar göra det så länge till, jag är ju inte så här liten hela livet.

Senare så åkte vi tills farmors (husses mamma) jobb. Hon ville visa upp mig för sina arbetskompisar. Oj vad beundrad jag blev, alla ville klappa mig! De sa att jag var jättefin och stor, de blev väldigt fascinerade av mina stora tassar också.

Efter besöket där blev jag väldigt trött. Husse åkte iväg till jobbet och jag somnade ute bredvid trappan. Matte var ju så klart hemma med mig. Där sov jag gott någon timme. Sedan fick jag mat av matte, torrfoder och vatten. Men jag ville inte riktigt äta upp allt, tror matte blev lite orolig då.

Senare på kvällen när jag satt ute på trappen så såg jag en annan valp komma förbi ute på vägen, jag blev ganska förvånad över att se en annan hund. Matte säger att det nog var en collievalp, jag får väl lita på henne.

Nu är jag ganska trött igen, ska nog sova ett tag innan det är dags för sista målet mat som består av torrfoder och fil!

Inga kommentarer: