fredag 7 september 2007

Dag 7 - Hundträff

Oj vilken dag det har varit idag! Som vanligt väckte jag husse och matte vid 6-7. Fick mat och busade lite. Sedan åkte husse iväg till jobbet och jag och matte sov några timmar till. När vi vaknade så gick vi ut på gården och busade, hade lite dragkamp och kastade lite boll! Sedan kom husse hem, riktigt tidigt. Så då busade jag med honom en hel del, han fick ta igen det han missat i veckan när han jobbat.

Efter ett tag sov jag och husse ett tag. När jag vaknade så väckte matte husse och så gick vi ut på gården och lekte lite igen.

Men sen, vet ni vad som hände då?? Vi åkte i väg med bilen till farmor (husses mamma) och där fick jag träffa två hundar som såg ut som mig fast mycket större! Jag blev lite blyg och rädd först när de kom och skulle hälsa båda två, men sedan fick jag hälsa på en i taget och då gick det bättre. Den yngsta av dem hette Thea och henne busade jag verkligen med, hon var ju jätterolig! Vi sprang runt på deras gård, brottades lite och tvättade varandra.När vi busat färdigt fick jag träffa den äldre som hette Alec. Han var inte lika busig som Thea, utan luktade mest försiktigt på mig och funderade nog vad jag var för en liten typ. Men han var också jättesnäll, de vill jag träffa fler gånger och leka med!


1 kommentar:

Anonym sa...

Nåå, här har vi Aramis egna blogg ^^ Bara blogg, ingen hemsida? :-)