torsdag 13 september 2007

Dag 13 - Ensamhetsträning

I dag väckte jag matte och husse vid sex, men matte fortsatte sova till åtta för hon skulle till tandläkaren sedan. Så jag var nere och busade med husse under tiden och fick lite mat.
Efter ett tag kom det någon annan man hit, han skulle hjälpa matte och husse att få in fler kanaler på tv:n. Jag tyckte att han var jätterolig och vilja gärna hjälpa honom med kablarna och busa lite. Men husse tyckte tydligen inte att kablar var något som en liten valp skulle sätta tänderna i så han lyfte bort mig därifrån.

Sedan fick jag vara ensam i 5 minter när husse åkte och hämtade matte från tandläkaren. Jag brydde mig inte så mycket utan låg och sov när de kom hem. Ingenting var sönderbitet och de var så stolta över mig :).

Jag har kommit på att jag kan gå i trappan upp till övervåningen själv nu också. Trappan utomhus har jag velat gå själv i ända sedan jag kom hit, men till övervåningen var det första gången jag gick i dag. Ner går jag inte själv än dock, då får de faktiskt bära mig. Fast de klagar i, jag är ju så luddig och mjuk att hålla i!

Har tränat sitt och ligg med matte i dag också. Sitt kan jag faktiskt nu, matte behöver inte ens hålla godisbiten eller leksaken över huvudet på mig längre. Ligg är lite svårare, där får hon fortfarande dra ner godisen/leksaken på golvet. Då förstår jag vad hon vill :).

Annars går allt så bra här, matte och husse leker med mig på dagarna och gosar mycket med mig. Jag får vara ute mycket när det är bra väder och vi brukar ta en liten promenad varje dag. Nu till helgen säger de att det är dags att öka min matranson lite, på tiden tycker jag!


Inga kommentarer: