måndag 1 oktober 2007

Dag 31 - Promenad

I dag väckte jag matte och husse vid sex första gången, då var jag nödig! Sedan fick de sova fram till åtta, de är lika chockade varje gång som jag inte börjat pipa när klockan ringer vid sju. Vid åtta gick vi upp i alla fall, då fick jag mat av husse. Men han var lite sömnig fortfarande så han glömde säga varsegod till mig så jag satt där och tittade på honom och väntade tills han kom på vad han hade glömt!
Sedan gick alla, ja inte katten då, på en promenad. Den här gången tog vi en annan väg än den vi tagit hittills. Blev lite längre den här gången, men det brydde jag mig inte om! Det fanns så mycket intressant att lukta och titta på. Men när vi kom hem igen så somnade jag snabbt, då passade matte och husse också på att vila ett tag.

Så när vi vaknade igen var det dags för mat, de har ökat på min mat idag igen. Det bryr jag mig inte heller så mycket om, jag äter lika glatt upp allting. Och kör min lilla dans på väg till matskålen :). Matte borde försöka filma det någon gång.

Nu har husse åkt iväg med farfar (husses pappa), de skulle och hämta några saker tydligen. Så nu ligger jag och vilar medans matte kikar lite på tv. När husse kommit tillbaka ska vi träna lite säger matte, tror hon syftar på att vi ska köra lite "hit" då :).


Inga kommentarer: