onsdag 26 september 2007

Dag 26 - Utedag

I dag har jag och matte varit ute på gården en hel del! Fast jag har klantat till det lite för mig själv, efter att jag sprungit efter katten till grannens gård så får jag inte vara lös något mer. Det tänkte ju inte jag på när katten såg så lockande ut! Och han får ju gå hur han vill, borde det inte gälla mig med då?? Men matte och husse säger att det inte är samma sak, katten vet bättre vad han ska akta sig för.
Nå, jag kan röra mig ganska bra ändå, de har ett ganska långt snöre som de sätter fast i mitt halsband. Och jag är ju inte ute ensam mycket, matte är med för det mesta, förutom om jag somnar då brukar hon smita in och passa på att städa lite. Men hon kommer ut med jämna mellanrum för att kolla till mig.

Det har varit riktigt varmt idag, så idag har jag mest legat och sovit ute. Bara korta stunder som jag orkat leka med matte. Haft lite dragkamp och tränat lite sitt och ligg.
Vi har varit ute på en kort promenad också, den vanliga runt kvarteret. Jag gick jättebra i kopplet och fick beröm av en granntant som tyckte att jag var jättesöt och fin :). Matte blev lika stolt som vanligt så klart!

Här får ni en bild på mig när jag ligger utomhus och biter på ett löv som var jättekul!

Inga kommentarer: