tisdag 11 september 2007

Dag 11 - Bra natt

I natt var jag bara ut en enda gång igen! Matte och husse är såklart jätteglada :).
Jag och matte blev ensamma idag igen, husse jobbar ända till 22, men han har varit hem på två raster och sagt hej och busat lite med mig.

Jag och matte har busat massa, både ute och inne. Hon har börjat lära mig en ny lek också som hon läste om här på internet. Hon visar mig en godisbit, visar mig när hon lägger den bakom ett stolsben och sen säger hon "Sök!" åt mig, jag hittar ju så klart godiset på en gång :). Och då får jag mycket beröm och gos av matte, hon låter jätteglad varje gång jag hittar den. Godiset jag fått är det hon och husse bakade i går, det är smaskens!

Nu kan jag kommandot sitt också, fast det är inte alltid jag lyssnar så ordentligt när de försöker säga det åt mig. Men när jag väl gör det så kan jag det snabbt.
Självklart har jag ju jagat katten lite också, han måste ju motioneras! Men i dag fick jag faktiskt lite stryk av honom, han slog mig med tassen när jag väckte honom. Som tur är blev det inget sår eller så, och matte gick emellan så snabbt hon kunde.

Nu ska jag nog vila lite, är trött efter allt bus. Måste få lite energi tillbaka så jag kan busa med husse när han kommer hem! Voff voff på er!


Inga kommentarer: