söndag 23 september 2007

Dag 23 - Hundvakt och skogen

I går var husses syster hundvakt åt mig. Hon och hennes pojkvän såg efter mig medans matte och husse var och handlade i Karlstad.
Först var vi hemma hos oss men sedan åkte vi till farmor istället. Där fick jag busa med Thea igen! Så när husse och matte kom dit för att hämta mig var jag ganska trött, somnade på en gång vi kom hem.
Husses syster sa att jag varit så duktig, ätit bra och gjort behoven utomhus, så matte och husse var riktigt stolta över mig.

I natt så försökte matte och husse ha mig på hallen på övervåningen, precis utanför deras sovrum. Men oj så ledsen jag lät ett tag innan jag somnade. Och när husse och matte vaknade på morgonen så upptäckte de att jag tagit mig ner för trappan trots att de satt upp en grind framför. Och väl där nere hittade dem en pöl som sa god morgon åt dem. De blev inte arga eller så i alla fall, de hade väntat sig fler pölar också men det var bara den enda.
Nu mummlar de om att de ska ställa något framför grinden i kväll så jag inte kan öppna den, vi får väl se!

När husse och matte ätit frukost så tog vi en promenad runt kvarteret. De håller just nu på att envisas med att jag inte får bita på kopplet. Jag har verkligen fått envisa ägare! Nu ligger jag och vilar upp mig lite. Måste vara pigg senare i dag för då har matte och husse lovat att vi ska gå till skogen och leka lite! Det låter jättekul!

Nu ska jag fortsätta vila, ni får en bild på hur det ser ut utanför dörren till maten när det är matdags för både mig och katten.

Inga kommentarer: