fredag 7 september 2007

Dag 1 - Flytten

I dag kom matte och husse och hämtade mig från min mamma och mina syskon! Jag var jätteglad som vanligt och sprang genast fram och hälsade på dem när de klev ur bilen. Sedan fick jag kämpa lite för uppmärksamheten, mina syskon ville ju också vara med och bli klappade. Husse och matte skrev på något papper som tydligen säger att de är ägare till mig nu, vilket jag antar innebär att de ska ge mig mat från och med nu (det är ju ändå det viktigaste).

Sedan började resan hem! Jag fick sitta i mattes famn hela vägen, det var riktigt mysigt. Försökte klättra över hennes axel till baksätet lite då och då men det gick inte riktigt som jag hade planerat. Vi stannade till lite så matte och husse fick äta och jag fick dricka och göra mina behov, matte ville försöka undvika att få en överraskning i famnen.

När vi gick ut ur bilen så satte de på mig något konstigt runt halsen och så var det ett långt snöre som satt fast i det, jag stretade emot lite först men upptäckte sedan att det inte var så farligt. Husse och matte berömde mig väldigt mycket för att jag var så duktig!

Inga kommentarer: