söndag 4 november 2007

Julmarknad med husse och matte

Idag fick jag följa med matte och husse på julmarknad. Oj vad mycket folk det kan vara på ett och samma ställe! Men det var roligt, massa nytt att lukta och titta på, nu är jag helt slut efter den sociala träningen!
Var massa människor, vuxna och barn, som kom fram och frågade om de fick hälsa på mig och eftersom matte och husse vet hur social jag är så var det okej. Jag blev bara glad för all extra uppmärksamhet jag fick! Flera som inte hälsade på mig gav mig i alla fall komplimanger eller tittade gillande på mig så matte och husse blev riktigt stolta över mig!
Fick hälsa på två andra hundar också, en schäfertik och någon annan ras, de var riktigt snälla! Nosade lite på mig och så, schäfertiken ville nog busa lite men hennes matte hade bråttom så det hann vi inte göra :(. Men det var roligt att få träffa dem i alla fall!
Sen fick jag en annan beundrare också...en get! Hon stod och stirrade på mig jättelänge, jag upptäckte henne inte först men sen blev jag också lite intresserad av vad hon var för lustig typ med konstiga saker på huvudet. Horn förklarade matte och husse sen att det var, och de sa att den med störst horn alltid bestämmer så jag skulle nog inte försöka busa med henne. Jag har ju inga horn alls!

Nu är jag som sagt helt slut och ligger och vilar lite. Det ska jag fortsätte med ett tag, ha det bra!


Inga kommentarer: