måndag 12 november 2007

Massa bus!

I morse gick jag, matte och husse upp till fältet vid brukshundsklubben. Där fick jag springa fritt och jaga en pipleksak som jag verkligen tycker om! Det är leksaker som låter som gäller just nu, de andra blir snabbt tråkiga.
Den fick jag i alla fall jaga, och helt plötsligt upptäckte jag att jag inte kunde bromsa! Jag hade hamnat på en isfläck! En ganska stor fläck också, när jag väl upptäckte att man kunde springa och sen inte stanna tyckte jag det var ganska kul att springa runt på den som en galning. Jag roade matte och husse väldigt bra i alla fall.

Sen när vi kom hem somnade jag ett bra tag, var slut efter mina upptåg på isen. När jag vaknade igen så fick jag följa med matte och husse för att hämta husses syster och köra hem henne. Sedan åkte husse iväg, han ska tydligen kolla på en bil till oss. När jag och matte kom hem i alla fall så tränade vi lite, gick igenom det jag kan bra för att jag inte ska glömma bort det och sen försöker matte fortfarande lära mig att rulla runt. Ibland går det bra, ibland går det åt skogen!

När hon till slut tyckte att vi tränat färdigt tog vi en promenad, det var riktigt skönt! Började precis skymma och så började det snöa lite! Nu är jag ganska trött igen så ska lägga mig och vila :).

Inga kommentarer: