torsdag 22 november 2007

Ny leksak!

Woho! Matte gjorde en ny leksak åt mig idag :). Hon tog gamla sockar och satte i en hel socka som hon knöt ihop sen, den tyckte jag var jätterolig! Matte slängde iväg den åt mig och jag sprang efter och hämtade den, sedan hade vi lite dragkamp med den också. Väldigt praktisk sak :).
Matte och husse är glada nu förresten, jag har slutat helt med att gå ut innan klockan ringer på morgon. Den här veckan har de fått sova hela natten, de är jätteglada av någon konstig anledning ;). Tidigare har jag varit tvungen att komma ut iaf en timme innan klockan oftast ringer. Nu brukar jag sova inne hos dem och på morgon när klockan ringer brukar de hitta mig under sängen :). Fast det börjar bli väldigt trångt där under nu, jag växer ju så mycket!

De är stolta över mig också! Jag har börjat lyfta på benet när jag kissar, inte alla gånger men det händer! Matte såg det först och hade väldigt svårt att övertyga husse om det ett bra tag, för varje gång han var med vägrade jag ju så klart lyfta på benet ;). Men igår fick han i alla fall se det för första gången! Grattis husse!
På tal om husse så väntar jag och matte på att han ska komma hem nu, vi ska gå på promenad då :). Redan varit ut på en kort tidigare idag men behöver en till också :).


1 kommentar:

Helena sa...

Hej Aramis med matte och husse!

Vi följer förstås också bloggen med stort intresse.

Syster Rosa ligger just nu på Blå Stjärnans Djursjukhus i Borås. Hon är en påhittig fröken som gärna vill testa hur stora saker man kan svälja utan att det händer något. Den här gången var föremålet, som ännu inte är identifierat lite väl stort, 4x7 cm. Föremålet fastnade i tunntarmen. I går opererades Rosa och hon mår efter omständigheterna bra men får stanna kvar på sjukhuset tills magen har kommit igång igen och allt fungerar som det ska.

Ha det bra
Helena
Mamma Nessie och mormor Tess hälsar också!