fredag 16 november 2007

Skogspromenad och möss

I dag tog vi en promenad med Alec och Thea igen! Den här gången gick vi ändå upp på toppen av berget! Oj vad jag har sprungit och busat, är helt slut nu.
Uppe på toppen träffade vi ett gäng småhundar, jättesmå! De bjäbbade och hade sig, 4 stycken kom fram till mig och ville nosa. Det gick väl bra tills de började med sitt bjäbbande igen, då tyckte jag inte de var så roliga längre.

Innan vi gick upp till skogen så hittade jag en kul sak. Matte tyckte kanske inte att det var så kul, men hon har ju ingen humor! De upptäckte att jag hade något i munnen, matte fick tag i mig och tog ut det. Det var en plastgrej av något slag. Men det roliga var sen när matte upptäckte att jag hade kvar något i munnen och körde in handen för att se vad det var. Kan ni gissa om hon pep när hon upptäckte att hon höll i en död mus?? ;) Jag tyckte i alla fall det var jätteroligt, matte förstod nog inte det roliga i det. Konstigt.

Sen körde vi husses syster till hästen, där fanns det också en mus, men den levde så den fick vara. Jag hittade istället en pinne att bita på, och liiite hästskit hann jag också få i mig. Sen körde matte och husse hem mig och åkte för att handla. När de kom hem fick jag ett litet tuggben som jag snabbt åt upp och nu är jag helt slut så ska verkligen vila nu!


1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan!
Är matte till Aramis syster Salsa, numera Svea. Är inne å kikar här lite då å då så jag tänkte att det kanske är dags att ge sig till känna. Jättefin sida ni har gjort, kanon kul att följa å man känner ju igen sig i det mesta;-)Hälsningar Christin