onsdag 7 november 2007

Snö!!!

Ja vet ni, det har kommit något som matte och husse kallar snö! Det är vitt, kallt och jättekul! Jag och matte upptäckte det först vid 4 i morse när jag behövde gå ut, jag hade så bråttom så jag höll på halka nerför trappan och sen glömde jag helt bort vad jag behövde gå ut för när jag upptäckte att det här vita gick att äta!
Katten kom också ut och tittade vad som hade hänt, han såg jätterolig ut när han gick och skakade av tassarna efter varje steg :).

Sedan tog jag och matte en promenad vid sju när husse åkt till jobbet, då upptäckte jag att det var jätteroligt att springa i snön och lika roligt när matte kastade snö åt mig! Så jag hade lite busryck under promenaden men det hade matte förståelse för, jag har ju aldrig sett snö förr!

Och när husse kom hem vid tre på eftermiddagen så gick vi ut på promenad igen, gick upp till ett fält där jag fick springa lös i snön. Oj vad jag sprang, matte säger att jag var helt vild ;). Jag sprang, jag grävde, jag jagade en leksak och lite då och då satt jag still så matte kunde få ett ordentligt kort på mig!

Nu är jag ganska slut efter leken i snön, så jag ligger och tuggar på mitt ben :).

Inga kommentarer: