fredag 30 november 2007

Galen matte

Jag förstår inte vad som hänt med matte! Hon har sprungit runt heeela dagen och städat, bytt gardiner, satt upp massa röda och lysande saker, det sitter någon konstig tomtegubbe i fönstret och det ligger mjukisdjur med konstiga luvor på här och där! Hon har blivit helt galen, det är jag säker på! Men matte säger att hon bara julstädat och pyntar, galet säger jag, helt galet.
I går höll hon på med något paket som jag inte fick se heller, vad sjutton har hon gömt i det och varför får jag inte se det?? Hmpf, hon sa något om att jag fick vänta till julafton.
Jag har i alla fall sprungit efter matte när hon städat och kikat på vad hon gjort hela tiden, hon har varit nära att snubbla på mig några gånger. Men jag är så söt så det gör inget ;).

Självklart har hon lekt med mig mellan varven också, har kastat boll som jag sprungit efter och varit ute och gått. Så hon har inte hunnit så långt i julstädningen, men hon säger att det bara är bra att jag finns och lurar bort henne från det ibland, annars skulle hon nog köra slut på sig själv.
Nu kan jag förresten, nästan, till 95% iaf, rulla runt! Matte är väldigt stolt över mig :). Fast varje gång husse ska testa det matte säger att jag kan så brukar jag låtsas glömma bort allting ;).
Husse och matte berömmer mig nå förskräckligt ute förresten, bara för att jag har börjat lyfta lite på benet när jag gör mina behov. Är det något att pipa så över? Tokiga människor det här.

Så fick jag vet att syster Rosa är hemma igen från sjukhuset, fick en bild på henne också, jättesöt är hon! Fast ser inte roligt ut att ha en tratt runt huvudet sådär, hoppas hon slipper den snart!


Inga kommentarer: