tisdag 4 december 2007

Stolt matte och möte med Lady

Idag tog jag och matte en promenad vid tolv tiden, gick lite på elljusspåret så jag fick springa lös där och nosa och göra av med lite energi. Matte gick runt och fotade samtidigt, alltid är den där kameran med! Och alltid är det jag som ska fastna på bild, tokigt.
Vid ett tillfälle såg jag något riktigt intressant en bit in i skogen, stannade och tittade längtansfullt mot det. Matte såg aldrig vad det var så hon antar att det var något på marken som luktade gott och såg ätbart ut. Jag var så nära att sticka iväg till, men när matte ropade "hit" så sprang jag genast bort till henne istället. Då var hon så stolt över mig! :) Förstår jag att hon var, jag är ju så duktig ;).

Sedan sov jag ett bra tag när vi kom in, följde efter matte då och då när hon städade. Matte säger att jag är den mest sociala hund hon träffat, jag är med överallt. Hon tycker det är väldigt bra när jag blir med i källaren när hon ska tvätta kläder i alla fall, där gillar hon inte att vara själv.

När jag vaknade till ordentligt sen igen så lekte vi lite och matte borstade mig. Det blev en ganska stor hög med svart päls. Jag tappar nog resten av valppälsen nu.
Sedan gick vi ut på en kort promenad igen, och precis när vi kom ut på trappan så såg vi Lady och hennes matte och husse på vägen utanför vårt hus. Jag gruffade lite men när jag upptäckte vem det var blev jag jätteglad och sprang fram för att busa med Lady. Det var ett tag sedan jag såg henne och vad hon har vuxit :). Så vi busade och nosade på varann ett tag sedan skulle de vidare för att köpa lite godis och jag och matte skulle och posta ett brev.

Nu ligger jag nere i källren med husse och vilar, väntar på att matte och husse ska lägga sig så jag också får sova ordentligt :).


Inga kommentarer: