fredag 26 oktober 2007

Dimma och heldag hos farmor i morn

Idag är det konstigt ute! Matte säger att det är dimma, ser ut som någon slängt en slöja över allt ju. Vi tog i alla fall en promenad i den här dimman, matte funderade på hur jag skulle reagera på folk som vi mötte då eftersom man inte såg dem ordentligt först. Men jag var lika glad som vanligt, en farbror stannade och pratade med mig och klappade på mig. Han sa att jag var så fin och trevlig :). Det vet jag ju så klart redan att jag är men det är ju alltid trevligt att höra det om och om igen ;).
I morgon ska jag vara hos farmor ett tag, matte och husse ska in till Karlstad och handla lite. Får hoppas de köper med något gott hem till mig också! Fast jag klagar inte på att vara hos farmor, jag får ju leka med Thea hela dagen då! Det är alltid lika kul :).

Matte har lärt mig "skall" och "high five" nu också :). Hon tycker att jag är väldigt duktig och lättlärd. Jag naffsar fortfarande lite i matte och husses händer och kläder, men brukar sluta när de säger ifrån åt mig.

Åh så har jag ju tappat min första tand! Den högst upp i mitten ramlade ur när jag och matte lekte en dag. Hon hittade den på golvet sedan, så nu har hon sparat den :).
På tal om att spara, hon har mummlat något om att köpa nå gipsgrej och göra ett avtryck av min tass i för att kunna spara det sedan. Undra hur det ska gå då?


Inga kommentarer: