onsdag 24 oktober 2007

Lite bus och ny leksak!

Jag och matte tog en kort promenad för ett tag sedan, då träffade vi Ladys matte som stod och pratade med två lite äldre människor som också hade hund, en blandning mellan border collie och labrador :). När Ladys matte såg oss komma sa hon "Där kommer Ladys fästman!". Matte skrattade åt det och höll med. Lady var tyvärr inte med men jag fick hälsa på den andra hunden i alla fall, en tjej var det. Minns inte vad hon heter dock, hon är lite äldre än mig, tror hon är ett halvår ungefär.
Vi busade lite och nosade på varann. En gång stod jag över henne och höll på bita i hennes öra lite men då knuffade hon undan mig med bakbenen så jag slog en kullerbytta! Det hade matte väldigt roligt åt, hmpf. Det var i alla fall jättekul att få träffa henne och busa lite :). Matte säger att jag är en riktig tjejtjusare.

Jag har fått paket idag också! Eller ja, det är egentligen mattes paket men det fanns någon till mig där också! Det var från mormor (mattes mamma), hon skickade lite kläder till matte, lite leksaksbollar till kissen och så en boll som satt fast i en snöre åt mig. Den tycker jag är jätterolig, för bollen studsar när man slänger iväg den! När inte matte har kastat den åt mig har jag gått runt och slängt iväg den själv och sen jagat den :). Lite smart är man ju ;).

I går började jag och matte träna slalom, inte slalom med skidor så klart. Men jag går slalom mellan hennes ben, som de gör när de kör freestyle. Det var jätteroligt! Och matte säger att jag är jätteduktig men det visste jag ju redan ;).

Inga kommentarer: