fredag 19 oktober 2007

Frisk igen!

Ja nu mår jag bra igen, magen är som den ska och jag har inte spytt eller gjort nå annat inne sedan i går morse. Matte och husse fick sova hela natten, och det fick ju jag också då så klart.
När husse åkt till jobbet i morse så tog jag och matte en morgonpromenad, det var roligt! Vi tog en annan väg än den vi brukar ta och då fanns det ju så klart massa olika dofter igen som jag var tvungen att nosa på. Tur att matte inte har bråttom någonstans när vi är ute :).

Sedan fick jag vara ensam ett tag när matte och husse handlade, men de hade med sig en godisbit åt mig när de kom hem så jag förlåter dem för det ;). Jag är faktiskt riktigt duktig på att vara ensam hemma, biter inte sönder saker och gråter inte heller för att de har åkt.
Matte tycker det skulle vara kul att sätta upp en kamera för att se vad jag egentligen gör när de handlar!

Sedan tog vi en promenad till, den här gången följde husse med oss också! Då träffade jag en söt liten collietjej som heter Lady, hon är lika gammal som mig. Vi nosade på varann och busade lite, så mycket det nu går att busa när båda har koppel på sig. Matte funderade om jag ville rymma iväg med Lady för jag tog tag i henne koppel några gånger så det såg ut som jag var på väg att gå iväg med henne. Så när jag låg på backen och nosade på henne så lade hon sig med sitt huvud över mitt, det tyckte matte och husse såg jättegulligt ut såklart.

Nu ligger jag här bredvid matte och vilar efter dagens promenad och allt bus. Jo just ja, matte har fått för sig att sätta mitt godis mellan hennes läppar så jag ska ta det därifrån. Så krångligt allt ska göras! Bara ge mig godiset matte! ;)


Inga kommentarer: