måndag 22 oktober 2007

Jag och Lady

Matte retas lite, hon säger att jag är kär! Vilket trams hon håller på med. Hmpf, jag är minsann inte kär!
Anledningen till att hon retas är att vi nu träffat en liten collietjej för tredje gången när vi är ute och går, och jag blir så glad och busig när jag ser henne. Hon heter Lady och är någon vecka äldre än mig bara. Första gången vi träffades var vi lite blyga så vi nosade bara försiktigt på varann och sen var det bra.
Andra gången har jag ju skrivit om redan en gång och idag när vi hade följt husse en bit på vägen till skolan och var på väg hem så träffade vi henne igen :).

Vi busade och nosade massa på varandra. Matte stod och pratade med Ladys matte ganska länge så efter några minuter blev vi lite modigare och jagade runt varandra och skuttade på varann. Råkade krångla in oss i varandras koppel också, då fick matte och Ladys matte försöka reda ut allt. De sa att det var som en liten cirkus!

Nu är jag trött i alla fall efter promenaden och buset. Hoppas vi träffar Lady fler gånger :).

Inga kommentarer: