torsdag 18 oktober 2007

Jättelänge sedan nu!

Nu har jag varit borta härifrån ett tag, men det är husses och mattes fel. Mattes dator dog och husse plockade isär sin! Tokiga människor jag bor hos.

Men nu är jag här i alla fall! Vad har jag då sysslat med under tiden? Jag har varit ute mycket, med matte och husse så klart. Ibland till och med medThea och Alec! Vi har varit ute i skogen och lekt och haft oss, matte har så klart haft kameran med i högsta hugg.

Jag och matte (och husse när han är ledig) tar iaf en promenad varje dag nu. Oftast blir det på morgonen, och så kanske en till när husse slutar jobbet. Det är riktigt roligt, finns så mycket att lukta på och titta på. Det är en hund som brukar skälla på mig när jag går förbi gården den bor på men den bryr jag mig inte om. Jag tittar bara lite men skäller inte tillbaka. Då är matte stolt över mig igen!

Matte och jag tränar ju nästan varje dag också. Jag kan; sitt, ligg, stanna (lite iaf), hit (när jag lyssnar) och vacker tass.
Också har jag inte kissat inne på 5 dagar nu! Gissa om matte och husse är glada? Jag har blivit jätteduktig på att säga till när jag behöver gå ut!

I natt var dock inte roligt, jag mådde illa och både bajsade och spydde inne. Matte och husse fick snällt torka upp efter mig trots att det nästan fick dem att spy också! Men de var så duktig så. Nu mår jag bättre, har fått äta lite ris idag bara. Så magen får en chans att lugna ner sig.

Ja, det är väl det som hänt den senaste tiden :).




Inga kommentarer: