tisdag 30 oktober 2007

Lek och spring

I dag har det varit trist väder, men jag har fått vara ute och springa lös i alla fall :). Matte och husse tog med mig till agilitybanan så jag fick nosa på alla konstiga saker där, jag testade att hoppa över några låga hinder och det klarade jag fint. Gick igenom någon konstig ring också och gick lite slalom bland några pinnar. Jag tyckte det var riktigt kul att testa nya saker! Så matte funderar på om man ska börja med agility senare när jag vuxit klart.
Efter att jag hoppat lite där så gick vi ut på en stor gräsplan som hör till brukshundsklubben, där tränade vi lite inkallning. Oj va jag sprang! Matte filmade med kameran och jag flyger fram över gräset när hon ropat på mig!
När vi kom hem sen var jag trött, somnade brevid husse när han satt vid datorn.

Matte och husse får kämpa lite med att få iväg mig på promenaderna ibland, men det är bara för att jag då upptäckt att katten följer efter oss. Jag vill ju hålla ett öga på honom också, han kanske vill leka! Man vet ju aldrig.
Annars är jag riktigt duktig på att gå i koppel, drar nästan aldrig i det. Och det tycker husse och matte är jättebra. Fast lite kanske jag drar när jag ser Lady, men då vill jag ju fram och busa på en gång! Träffade henne en kort stund idag när vi var på väg hem, vi busade lite och trasslade in oss i våra koppel igen. Skulle vara kul att få springa lös med henne någon gång.

Nej nu är klockan mycket så nu ska jag sova!

Inga kommentarer: