lördag 6 oktober 2007

Dag 36 - Länge sedan

Oj nu var det länge sedan jag skrev här. Men det är för att mattes dator har gått lite sönder och jag är inte i källaren så ofta! Men nu är jag här!
För några dagar sedan var jag, matte, husse och Thea ute och gick i skogen. Det är alltid så kul när Thea är med! Och snart är det dags för oss att åka till veterinären tillsammans också. Det är bra då kan hon lugna mig lite om jag blir nervös.

Idag har jag och matte suttit ute på gården, det har varit jättevarmt och skönt. Jag har roat mig med att bita sönder en plastkruka som jag hittade. Matte undrade vad den hade gjort för ont eftersom jag var så pigg på att bita sönder den. Nu ligger den i alla fall i några bitar nedanför trappan. Ja just ja, så kom husses faster förbi hit idag också och ville hälsa på mig, efter att hon mutat mig lite med godis så blev jag modigare och hon fick klappa mig. Hon sa att jag som ut som en liten björnunge!

Jag, matte och husse var på en promenad också innan husse åkte till jobbet. Matte och husse tyckte att jag var så duktig som inte skällde tillbaka på en hund som stod och skällde på mig. Jag tycker det är så kul att vara ute och gå, finns så många saker att titta och lukta på. Också springer det ju katter lite här och där som man kan kika på!

Nu ska jag smita upp igen och vila ett tag, är väldigt trött efter den här utedagen. Men först får ni en bild på mig och Thea!

Inga kommentarer: