torsdag 13 mars 2008

Valpkurs

Nu är jag en trött liten vovve! Vi har precis kommit hem från min första gång på valpkursen. Den började klockan sex och slutade strax efter åtta. Oj så många nya vovvar jag sett idag, och så nyfiken jag varit. Och alla var så mycket mindre än mig!
Vi fick springa lösa ett tag och hälsa på varandra, sen blev det mest att sitta still och då satt jag mest och pep hela tiden för det var ju så tråkigt att inte få hälsa mer på de andra hundarna utan bara sitta där och lyssna!

Fast en gång fick vi en och en gå runt cirkeln av de andra hundarna, det var tydligen meningen att man inte skulle springa fram och nosa på de andra hundarna. Men hur kul är det egentligen? Jag tyckte det var mycket roligare att nosa, så matte fick minsann använda sina armmuskler för att hålla mig där ;).

Sista tiden fick husse ta mig för då värkte mattes axlar ganska fint. Då satt vi också i en cirkel och tränade på lite sitt och kollade på ledaren som höll i valpkursen. Till sist fick vi gå in igen och sitta och lyssna på honom igen.
Nästa vecka ska vi också dit på torsdag, tror vi skulle träna inkallning då.
Men nu är jag trött och ska sova gott!

Inga kommentarer: