söndag 2 mars 2008

Liten människa

Idag fick matte och husse besök av en kompis, och hon hade med sig en liten människa! Jag har aldrig sett en så liten människa på så nära håll förut, jag behövde inte ens stå på bakbenen för att vara högre än honom!
Liite misstänksam var jag i början, men mest av allt nyfiken. Så jag gick fram och nosade på honom lite då och då och tvättade hans öron.
Det var lite läskigt när han blev modig nog att gå ner på golvet och sprang lite, då blev jag lite rädd först. Men sen var jag efter honom och kollade vad han höll på med.

Han upptäckte snabbt att min vattenskål var rolig och satt och plaskade med händerna i den, till sist välte han ut allt vatten så matte fick skura golvet :).
Sedan följde jag mest efter honom och pussade och tvättade honom, nu har han världens renaste öron!


Inga kommentarer: