onsdag 5 mars 2008

Brukshundsklubb och svar till syrran

Huvva, nu kan ni tro att jag är slut i skallen! Matte och husse tog med mig till brukshundsklubben och något de kallar onsdagsträning där. Jag och husse var med och tränade lite med andra hundar, jag skulle försöka gå fot, sitta och ligga där samtidigt som jag var sååå nyfiken på allt annat! Inte lätt att koncentrera sig då ju. Men husse och matte sa att jag var duktig för att vara min första gång i alla fall :).

I morgon ska husse och matte dit igen för att skriva in mig på en valpkurs. Jag var ju för liten för den när den gick i höst och någon gubbe på klubben tyckte att det var lika bra att jag gick den nu istället för att hoppa direkt till unghundsträningen. Det blir nog matte som går valpkurs med mig och husse tar onsdagsträningarna. Jag kommer ha fullt upp :).

Också ska jag svara till syrran här :). Hej syster! Ja det kan låta riktigt illa ibland när jag busar med matte och husse, men jag är ju bara busig och viftar på svansen hela tiden så de låter mig låta när det är bus :).
Sist jag vägdes så vägde jag 36 kilo, det var snart 2 månader sedan om jag minns rätt så jag har väl kanske gått upp nått kilo sedan dess. Vågar jag fråga vad damen själv väger? ;)
Jobbigt med hundrädd granne, ni får se till att vara lite snälla mot henne i alla fall!
Visst vore det roligt med valpträff, det tycker jag och husse och matte också :). Tänk vad vi skulle kunna busa då!
Nej nu är jag trött så nu är det sovadags för mig! Men ni kan ju få en söt bild på när jag var liten, på väg hem till matte och husse för första gången!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej igen!
Man törs fråga vad jag väger, för två veckor sedan vägde jag runt 30 kilo, vi har försökt väga husse å mig idag men vågen balla ur så matte ska ta med mej till djur affärn så återkommer vi med vikt kurva..Matte har anmält mig till en blod spår kurs, det ska bli spännande men det dröjer ett tag innan det är dags, jag har en ny hobby oxå, tennis bollar, matte kastar å jag hämtar, jag tror de lurar mej för nu vipps kan jag loss...
På torsdag ska vi för första gången gå på sennenklunbbens väst torsdagsträff, det ska bli spännande, det är öppen träning där men jag är mest intresserad av att få träffa lite nya kompisar.

Min matte undrar om du oxå stiger upp och ylar mitt i natten å vill leka, så där vid halv fem??
Ha det bra så länge.
Matte å husse hälsar