tisdag 11 mars 2008

Friluftsdag

Idag fick jag följa med husse och hans jobb på friluftsdag. Matte var också med. De åkte till en skidbacke där skolbarnen åkte skidor och pulka och andra saker. Jag gick runt med matte och husse och tittade på alla människor som åkte förbi på sina underliga saker.
Det var många som sa att jag var jättefin så då blev matte och husse lite extra stolta över mig ;).
Nu är jag väldigt trött efter en dag med mycket folk runt omkring och mycket friskluft.

Hej syrran!
Bollar tycker jag också om, jag har en handboll här hemma som matte och husse får kasta åt mig eller så får de jaga mig när jag har den i munnen. Jättekul när de försöker få tag på mig!
Blodspår kurs lät kul! Jag ska ju börja valpkursen nu på torsdag, nervöst! Hoppas jag träffar några kompisar där!

Haha nej jag brukar inte väcka matte och husse så tidigt med ylande :). Det är de nog väldigt glada för. Ibland väcker jag dem vid 5-6 om jag behöver gå ut då men sedan sover vi igen. Katten däremot brukar väcka dom när han är hungrig, då sätter han sig på fönsterbrädan och börjar sakta putta ner saker därifrån eller så sätter han sig bredvid matte och slår henne på kinden med tassen, det är inte så jättepopulärt hos matte och husse ;).

Nu ska jag gå och kolla vad husse har för sig i köket! Man vet ju aldrig om han tappar något gott på golvet :).


Inga kommentarer: