fredag 21 mars 2008

Valpkurs igen

Igår var det valpkurs igen! Vi fick sitta inne i klubbhuset och kolla på någon film som handlade om hundars språk. Nå det språket kan jag ju redan så jag överlät kollandet till matte och husse. Jag låg på golvet och nosade på en liten goldenvalp istället, hon var jättesöt! Och kaxig, skällde ut mig lite då och då. Men jag var snäll och skällde inte tillbaka på henne :). Jag skäller väldigt sällan.


Sedan fick vi gå ut och göra en inkallning. Matte lämnade mig med kursledaren och gick iväg och ropade sedan på mig. Jag började springa mot henne, såg goldenvalpen och vände mot henne istället ;). Men sedan sprang jag faktiskt till matte! Jag var bara tvungen att nosa lite på valpen först. Så matte och husse tyckte jag var duktig ändå när jag kom i alla fall och sa att det inte var så konstigt att jag inte lydde på en gång eftersom jag har en liten trotsålder just nu.

Sedan fick vi gå in igen och lyssna på kursledaren lite, och han visade att ett bra sätt att underhålla oss hundar är att kasta godis på golvet och låta oss söka. Men det visste vi ju redan ;). Jag får alltid leta godis när matte och husse är iväg och handlar. De gömmer det lite överallt i huset.

I alla fall så kastade han ut godis på golvet där, och vi hundar spetsade genast öronen och ville dit, men det blev den lilla goldenvalpen som fick gå runt och leta godiset och smaska i sig det.


Sen var det slut för den gången och vi åkte hem :).


Idag har vi varit ute på promenad längs elljusspåret, jag matte och husse. Nu har husse åkt iväg för han ska jobba ikväll så det är bara jag och matte hemma. Och katten så klart :).
Som hejdå får ni en bild på mig och katten när vi äter min mat, han är ett matvrak den här kissen så han brukar sno lite av mig ibland ;).


Inga kommentarer: