måndag 28 januari 2008

Veterinären

Nu har jag, matte och husse kommit hem från veterinärsbesöket. Jag var jätteduktig!

Innan hade vi ju hört att jag skulle behöva sövas för att de skulle kunna skrapa från mig, men jag behövde inte ens något lugnande. Jag satt där och lät dem nypa och skrapa det de skulle. Sa inte ett pip, bara satt och tittade omkring lite. Så nu är matte och husse jättestolta över mig, jag har fått ett stooort ben som jag ligger och smågnager på nu :).


Vi fick i alla fall veta efter ungefär 20 minuter om jag hade Demodex eller inte. Och det hade jag. De hittade några kvalster på den kala fläcken jag har på nosen, de andra platserna de skrapat på hittade de ingenting. Så veterinären tyckte vi skulle ge det 2 månader till eftersom jag inte störs av det nu, har det inte självläkt om två månader så ska vi höra av oss för då kan jag få en behandling i alla fall så det läker.


Förresten hade jag en överraskning åt matte och husse i morse när de kom ner från sovrummet. Jag hade norpat brödkrogen från bordet (den var faktiskt tom) och gjort små små smulor av den ;). Så busig är lilla jag! Men jag är så söt så de kan inte vara arga på mig ;).


Nej nu ska jag återgå till mitt bentuggande! Först får ni en bild på mig och matte när vi tränar slalom ute :)

Inga kommentarer: