söndag 3 februari 2008

Snö, snö, massa snö

Nu snöar det här hos oss, det är tredje dagen i rad! Gissa vem som är överlycklig? :) Jag!

Jag tycker det är så kul att skutta runt i snön och busa. Så jag, matte och husse har varit ute och busat idag. De hade med min dragkampsleksak som jag fick springa efter och sen jagade matte och husse mig. Det är det jag tycker är roligast för tillfället när det gäller lek, att bli jagad. Kan hålla på hur länge som helst!

Roligast är ju att göra det ute men inne går också bra ibland. Då får matte eller husse springa efter mig mellan matrummet och vardagsrummet och försöka ta leksaken jag har i munnen ifrån mig. När de väl fått tag i den slänger de iväg den och så får jag hämta och sen börjar vi om igen :). Tur de har mig som motionerar dem ;).


Matte fortsätter sin lilla hemmaträning med mig. Hon försöker ute ibland också men nu på sista tiden har jag inte riktigt koncentration till det utomhus, jag blir alldeles för vild när hon försöker så det blir mest inomhus just nu.

Jag kan nästan helt "pang" nu, då lägger jag mig på sidan och spelar död. Matte har börjat lära mig "snurra runt", det fixade jag snabbt. Säger hon "upp" ställer jag mig med framtassarna mot henne mage.

Vårt nuvarande projekt är att jag ska kunna "åtta", och då gå i en åtta runt hennes ben.


Sedan har hon mummlat något om att hon ska låna en av husses mammas hundar och träna på hundmöten med mig. Just nu drar jag ganska mycket när jag ser andra hundar för jag vill så gärna fram och leka med dem. Men av någon anledning menar matte och husse att jag inte kan få hälsa på allt och alla som jag ser, tokiga människor.


Matte har höga drömmar om mig förresten, hennes mål är att jag ska bli så duktig och lydig när det gäller hundmöten att hon inte ska behöva koppla mig när vi är ute i skogen och så om det kommer en hund. Hon vill att hon då bara ska behöva kalla in mig och så går jag fint bredvid henne tills man gått förbi hunden. Tror ni hon lyckas? :)


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du Aramis, jag är säker på att matte kommer att lyckas. Hon verkar ju vara av den envisa sorten och du är en smart kille som lär dig snabbt och du kommer at förstå att tryggaste platsen kommer alltid att vara vid mattes sida.

Men du kommer nog att få det jobbigt periodvis inte minst när du upptäcker att hundflickor kan vara väldigt spännande och dessutom lukta godare än mattes godaste godis. Då blir det svårt. Men jag är i alla fall övertygad om att matte och du kommer att lyckas.

Hälsningar
Helena