onsdag 16 januari 2008

Dagen

Idag var husses faster här på snabbesök, jag fick godis av henne så hon är väl godkänd då ;).
Hon hämtade någon stol som husse letat fram till henne.

Sedan gick jag och matte ut på vår dagliga promenad. Upp på fältet igen så jag fick springa :). Jagade pinnar, skuttade i vattenpölar och sånt som busiga hundar gör :). Matte tränade lite med mig samtidigt också, fick göra lite sitt, skall och ligg där ute. Hon försökte med pang också men jag tänkte bannemig inte lägga mig på sida i det där blöta gräset. Är hon helt tokig?
Fast hon lurade mig lite också! Jag sprang före henne och så fort hon kom lite nära mig så sprang jag snabbt som sjutton undan, inte för att hon ropat på mig eller så, jag bara busade :). Jag gjorde så 2-3 gånger, men sedan lurade hon mig! Medans jag sprang bort från henne vände hon sig om och började gå ifrån mig! Gissa om jag såg förvånad ut när jag märkte vad hon gjorde?? Då var jag ju tvungen att springa efter henne istället, hmpf.
När vi kom hem sov jag lite tills husse kom hem. Då hälsade jag på honom och han fick klappa mig lite. Sedan kom två av hans kompisar hit, jag följde med dem ner i källaren ett tag. Kom upp när de skulle börja spela musik.
Då tränade jag och matte lite istället. Och sen busade vi :). Jag har kommit på att det är jättekul att bli jagad. Så matte har fått springa mellan köket och vardagsrummet och jaga mig, när hon får tag på mig och det jag har i munnen så ska hon kasta iväg det så jag får springa och hämta och sen börjar jag om igen :). Jättekul! Testa det ;).

Nu är jag trött efter allt springande så nu ska jag vila :).

1 kommentar:

Anonym sa...

det är den snällaste hunden jag har sett.
//susan