tisdag 8 januari 2008

Galen natt och rolig dag

Oj vilken natt vi haft här hemma. Igår kväll kom Alec hit (husses mammas ena berner). Deras bernertik löper och de vill tydligen inte ha små lurviga valpar som springer runt i huset, konstiga människor!
Så Alec skulle vara här hos oss, se hur det gick istället. Det gick väl inte jättebra, han sprang omkring hela tiden, gnydde och ylade! Jag satt och tittade på honom och funderade vad sjutton han lät så roligt för.

När husse och matte gick och la sig började han yla ännu mer! Så vi har inte fått mycket sömn här hemma i natt, inte ens katten har sovit ordentligt.
Alec fick åka hem i morse igen, då gick jag och matte och somnade om. Hon vaknade före mig sedan, det har aldrig hänt förr! ;)

När husse hade varit hemma på lunch så tog jag och matte en promenad. Vi gick upp till fältet och där fick jag springa lös och jaga snöbollar som matte kastade åt mig. Jättekul :).
På väg hem träffade vi en man som stannade och pratade med oss, jag skällade ut honom lite vilket matte inte alls gillade.
Jag stannade och tittade på lite fåglar på vägen hem också, jag är väldigt intresserad av fåglar :). Står gärna och tittar efter dem när de flyger omkring.

Sedan när husse kom hem från jobbet åkte vi till Karlstad för att köpa hundmat och lite annat. Hundmat är kul att köpa för då får jag följa med in i affären och har jag tur tycker de som jobbar där att jag är så söt att jag förtjänar lite godis! Det fick jag idag :).
När vi köpt det så skulle matte och husse handla lite så jag fick vänta i bilen, men jag fick i alla fall belöning för att jag var så duktig. Matte och husse gav mig en mjukiskrabba :).

När vi kom hem så lekte jag med katten lite. Han hade lagt sig i en låda på golvet och då var jag tvungen att reta honom lite och buffa på honom med tassen. Jag drog runt lådan när han låg i den också ;).

Nu ligger jag och vilar nere i källaren hos husse :).


Inga kommentarer: