söndag 13 januari 2008

Lite allt möjligt

Oj nu var det ett tag sedan jag skrev igen, slarviga jag.
Vad har hänt under de här tysta dagarna då? Hm. Ja jag, husse och matte har ju såklart varit på promenader. Jag har jagat snöbollar och pinnar :). Jagat katten också men det är mest inomhus, utomhus är jag ju fast i koppel här hemma så då hinner han ju springa iväg!

Matte fyllde år i går (lördag alltså), så husse gjorde tårta åt henne. Jag fick faktiskt smaka en liten bit :).
Ja just ja, de duschade mig också! Jag hade lyckats få lite spya i pälsen, min egen spya alltså. Så de tyckte att jag behövde en dusch. Jag höll väl inte riktigt med dem, men jag står still i badkaret i alla fall. Men jag ser så ynklig ut som jag bara kan så de ska förstå att jag inte alls vill vara där. Efteråt springer jag runt som en tok och skakar på mig :). Självklart skakar jag på mig nära matte och husse så de blir blöta! Det är min lilla hämnd.

I morgon har husse sagt något om veterinären. Jag har en kal fläck på ena sidan av nosen som varit där ett bra tag nu, de har väntat på att den ska växa igen men den gör inte det. Så nu tycker husse det är dags att kolla upp det.
Jag var i alla fall så duktig sist vi var hos veterinären så det ska nog gå bra i morgon också!

Just nu är jag lite olycklig för husse är nere i källaren med några kompisar, de spelar musik där nere och det är ganska högt så jag får inte gå ner just nu. Det tycker jag verkligen inte är snällt så jag ligger och piper lite vid dörren och tittar på matte med stooora ögon så hon ska släppa ner mig. Men hon vägrar, säger att jag får gå ner sedan när de inte spelar där.


1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!! Jag undrar bara hur det gick för min bror hos vetrinären?Hälsningar Svea