söndag 6 januari 2008

6:e januari

Ja nu har det blivit 6:e januari, klockan är över tolv! Så nu är jag faktiskt ett halvår :-) Stor hund börjar man ju bli ;).
Stor hund som börjar komma lite i trotsåldern säger matte och husse. Bara för att jag börjar bita lite i kopplet igen, ska det vara något att klaga på?

Idag har vi varit ute på promenad som vanligt, runt elljusspåret. Där fick jag springa lös och jaga pinnar, det är en favoritsysselsättning ute. Det har snöat massa också! Så jag låg och tugga på min pinne i snön lite då och då.

Husse har börjat lära mig ett nytt trick också. När han säger "Pang" så lägger jag mig på sida och spelar död. Det funkar hittills bäst om jag redan ligger ner, men husse och matte jobbar på att få mig förstå hur jag ska göra från sittande också. Till slut blir det väl från stående :).

Nej, nu är klockan mycket så nu ska jag sova så jag kan väcka matte och husse tidigt i morgon!


1 kommentar:

Anonym sa...

Svea hälsar till brorsan, grattis på halvårsdagen!!!Idag har det snöat även i Halland, skit skoj tycker jag..känner igen det här med trotsåldern brorsan, jag har oxå kommit i den säger matte å husse,,,förstår inte vad de menar ;-)
Snöiga hälsningar från syrran å Gott nytt år på er allihopa.