lördag 8 december 2007

Social träning

Hej på er!
Idag väckte jag matte och husse med att hoppa upp i sängen och knalla runt där ett tag, låg och nosade lite på dom och pussade lite på dom. Till slut fick jag upp matte som gick ut med mig, mat hade jag redan fått tidigare när husse var uppe en snabbis.
Sedan fick jag leka lite med aktiveringsbollen medans matte plockade undan lite och efter en timme ungefär gick vi och väckte husse med kaffe och en hund i sängen :).
När matte och husse fikat lite så tog vi en promenad där jag fick springa lös. Jag hittade lite roliga pinnar och skuttade som en galning genom snåren. Jättekul!

Sedan när vi kom hem gjorde matte och husse sig i ordning och sedan åkte vi till husses föräldrar för att hämta hans syster. Och sedan ska ni veta! Då fick jag följa med in till Karlstad! Husse och matte sa något om social träning. När vi kom in till Karlstad åkte vi först till Granngården för att köpa lite grejer, där fick jag följa med in i affären och massa folk log mot mig! Träffade en annan hund där inne också som var lite äldre än mig, vi nosade lite på varandra och sedan var vi tvungen att fortsätta.

Sedan åkte vi in till Karlstads centrum, oj vad mycket människor det var där! Där fick jag gå runt lite med husse, matte och husses syster. Jag var jätteduktig! Drog inte alls mycket i kopplet och skällde ingenting fast andra hundar skällde på mig. När jag och matte och husses syster väntade på husse utanför en affär låg jag så fint ner och tittade på allt folk som gick förbi. Jättemånga människor tittade på mig och log och endel stannade för att prata och klappa mig :).

Så, som ni förstår är jag ganska slut nu när vi kommit hem. Det har varit en heldag!


Inga kommentarer: