fredag 14 december 2007

Fot

Idag var jag, husse och matte ute vid brukshundsklubben och lekte lite. Jag fick jaga matte och det var jättekul! Hon kunde minsann inte springa ifrån mig :). Jag är för snabb för henne! ;) Sedan tränade vi lite mer inkallning, det är jag jätteduktig på redan men det är lika bra att träna mer så jag inte glömmer bort det :).
Matte och husse har börjat träna lite fot med mig också, det fattade jag riktigt snabbt! Första gångerna trodde jag att fot betydde, gå fint några steg och sen hoppa! Nu förstår jag att det är bara gå fint och hålla stenkoll på matte eller husse. Jag har så bra ögonkontakt hela tiden som jag går fot med dem, de är jättestolta över mig och väldigt imponerade över hur lättlärd jag är :).

Så var jag lite busig idag när husse kom hem. Han skulle ta ut mig för en kissrunda på gården, men innan han hann få på mig kopplet så smet jag ut på gården. Och när jag står där så ser jag Lady och hennes matte komma gående! Vad glad jag blev! Så jag sprang iväg och ställde mig vid tomtgränsen för att titta på dom, sedan började Ladys matte prata med mig och då tog jag det som en självklar inbjudan att komma och hälsa :). Så då fick jag leka lite med Lady medans husse och matte stod och pratade med hennes matte.
Matte tyckte vi låg så fint bredvid varann en gång under samtalet men tyvärr hade hon inte kameran på sig så det blev inget kort på oss. Hon hinner säkert någon annan gång :).

Nyss var jag och matte ute på en kvällspromenad, är 15 minusgrader här nu! Brrr. Men det var skönt att komma ut i alla fall, nu ska sova gott ett tag :)
Som avslutning idag får ni en bild på hur jag oftast sover på nätterna ;)


Inga kommentarer: