onsdag 12 december 2007

Ny hundkompis

Idag har jag och matte träffat en ny hundkompis! Ja matte träffade ju hans matte istället för bara hunden :). Han heter Zeb i alla fall och är en blandning mellan border collie, schäfer och australian shepherd. Han är lite äldre än mig också, fyller snart 2 år.
Vi fick springa lös på ett fält uppe vid brukshundsklubben, han var en aning snabbare än mig! Inte så konstigt kanske med de smidiga raserna i sig :). Men jag är envis så jag sprang minsann efter honom och ibland nådde jag näästan fram till hans svans!

Vi sprang runt där i ungefär en timme sedan var det dags att gå hem. Aldrig har väl matte fått jobba så mycket med mig i koppel, jag ville bara fram till Zeb hela tiden, men den här matten jag har är också ganska envis så det gick inte som jag ville.
Matte och Zebs matte sa att vi kunde göra det här igen någon gång, det ser jag fram emot!


Inga kommentarer: