tisdag 18 december 2007

Stor kille!

Nu har jag och matte varit ute på en promenad. Matte och husse har varit riktigt förkylda i helgen så jag har inte fått så långa promenader då, men idag fick jag äntligen springa lös ett bra tag igen! Jag har förresten varit jätteduktig de dagar matte och husse inte kunnat gå långt, varit tålmodig och snäll och accepterat läget som det var.
Men nu har jag alltså fått springa av mig igen :). Det behövdes! Och matte mådde bättre av en promenad hon också :).

Vi var in till Karlstad igår, skulle köpa ny kattmat hos veterinären. Där passade husse på att väga mig när matte betalade. Jag väger, håll i er nu, ungefär 30 kilo! Min vuxenvikt ska ligga på ungefär 55 så har inte lång väg kvar :P. Men jag är inte alls tjock, matte och husse kan känna mina revben så lätt som man ska kunna. Kommer helt enkelt bli en stor kille när jag är vuxen :).

Matte och husse muttrar något om att jag kanske är på väg in i trotsåldern nu, jag har blivit som valp på nytt när det gäller kopplet. Och inte valp på nytt på det urgulliga sättet ;). Jag biter och drar i kopplet som en galning ibland, men varje gång jag gör det så blir matte och husse så tråkiga! De bara står och tittar på himlen och inte alls på mig, vilket sätt va?


Inga kommentarer: