tisdag 25 december 2007

Min första jul


Nu är julafton över! Men jag är lika glad ändå :).

Igår när vi vaknade fick jag två paket av matte och husse, ett innehöll ett gott ben och det andra som var lite svårare att få upp innehöll en bläckfisk som piper :). Jag älskar saker som piper! Bläckfisken sprang jag glatt runt med i hela huset sedan, hade lite dragkamp med matte och var allmänt glad :).

Senare på dagen åkte vi till husses mamma, där var Thea och Alec så klart :). Så medans människorna åt mat och öppnade klappar busade jag med dem två. Då och då fick vi lite smakprov på människomaten, oj så gott det var! Hade jag fått hade jag ätit upp allt, det blev ju massa rester så jag tycker gott de kunde ha gett det till mig! Men men, jag är nöjd i alla fall :).
Vi var hos husses mamma ett bra tag iaf och sen när vi kom hem så var vi alla slut så då tog vi det bara lugnt och hade det mysigt här hemma istället :).

Nu idag har vi varit ute på promenad, all snö är borta! Det är jag lite ledsen för, jag som tyckte det var så kul att springa omkring i den :(.
Så nu är min första jul över, nu är det nyår härnäst säger matte, hon och husse funderar över hur jag ska reagera på raketerna som kommer skjutas då. Husse och matte ska inte skjuta några men det lär väl smälla en hel del på annat håll.

Nu ska jag lägga mig och tugga på mitt ben lite :)




Inga kommentarer: