söndag 30 december 2007

Tricks

Jag har inte så mycket att skriva om vad som hänt idag så jag tänkte skriva upp vad jag kan för tricks och kommandon :).

*Mitt namn ;)
*Sitt
*Ligg
*Stanna (både sittandes och liggandes)
*Hit
*Tass
*High five
*Nej
*Rulla runt
*Skall
*Sök (mest godis, men har sökt matte och husse någon gång också)
*Puss
*Öppna (lär mig fortfarande, men när matte säger öppna slår jag på hennes knutna hand så godisbiten ramlar ut)
*Tar inte maten förrän jag tagit ögonkontakt med matte eller husse och de sagt varsågod
*Går inte ur bilen förrän de sagt varsågod (om inte Thea är i närheten då smiter jag ur snabbt som attan)
*Fot
*Vänta (stannar i hallen när vi kommer in så de kan ta av kopplet)
*Husse kommer/kommer snart (säger matte det springer jag snabbt till dörren och tittar)
*Slalom
*Loss (ibland, matte ska träna mer på det med mig)
*Hoppa (hoppar över låga agilityhinder)
*Det finns en stubbe längs vägen vi brukar gå som jag vet att jag ska ställa mig med framtassarna på för då får jag en godisbit :) (som på bilden)
*Tunnel (går igenom tunneln på agilitybanan)

Det kan vara mer också, men just nu är det allt jag kommer på :) Matte har idag kommit på att hon ska försöka lära mig att buga också, hon är allt lite tokig min matte :)
.

Inga kommentarer: