lördag 22 december 2007

Ensam hemma

Idag har jag, matte och husse som vanligt tagit en promenad :). Jag fick springa lös och jaga pinnar som husse kastade.
Vi brukar gå förbi en skjutbana på vår promenad (fast så klart inte när de är någon där och skjuter) och uppe på en kulle där finns det tavlor med olika nummer på. Husse kastade upp en pinne på den kullen så jag skulle få klättra lite. Men nehej, det tänkte jag minsann inte gå med på för den där åttan som var där uppe såg riktigt misstänksam ut! Jag var tvungen att stå och skälla på den ett tag och sedan fick husse följa med upp och klappa på tavlan så jag såg att den inte var så farlig ändå :).

Sedan när vi kom hem började matte och husse göra sig färdig för att åka iväg på barnkalas. Så idag var första gången jag var ensam hemma en längre stund än när de är och handlar. Jag fick en kartong med godis i som jag fick leka med när de åkte.
De var väl borta två timmar kanske, matte hade varit lite orolig för mig och hur det hade gått. Men när de kom hem så fick de bara massa pussar och svansviftande av mig, jag hade ju klarat mig jättebra såklart :). Inte ätit upp något eller haft sönder något, de är så stolta över mig! :)

Vi ska ta en kortare promenad senare i kväll också, men då med koppel hela tiden. Vi brukar göra så nu, en promenad på dagen då jag får springa fritt och sen en på kvällen då jag får gå i koppel. Också ut lite då och då däremellan för att göra behov bara.
Nu ska jag vila lite innan promenaden :)

Inga kommentarer: