onsdag 13 februari 2008

Ett tag sedan

Ja nu var det ett tag sedan jag skrev här igen, jag får skärpa mig!
Det har inte hänt så jättemycket speciellt sen sist. Jag har varit med husse och matte in till karlstad någon gång igen sen jag skrev sist, det gick jättebra som vanligt :).

Idag har det varit jättefint väder här så jag och matte har varit ute på gården ett tag på förmiddagen. Matte fotade lite och jag låg och åt lite löv som jag hittade. Katten var också ute med oss men han höll sig på lite avstånd, han har lärt sig att jag vill jaga honom om han kommer nära :P. Men han följde efter oss på avstånd i alla fall och tittade vad vi höll på med.

Sedan när husse varit hemma på lunch tog jag och matte en promenad längs elljusspåret, det var jätteskönt med promenad! Jag sprang lös som vanligt och luktade på lite allt möjligt, ibland hittade jag nån pinne att bära på ett tag.
När vi kom hem var jag trött så då gick jag ner till källaren och sov ett tag, jag sover helst där nere på dagarna nu, även om husse inte är där.

Matte och husse har börjat lägga ut godis lite här och där i huset som jag får söka när de måste åka iväg ett tag. Som när de handlar tillexempel. Jag är riktigt duktig på att hitta :).
Matte la ut lite godis för ett tag sedan också i vardagsrummet, då fick jag sitta i dörröppningen och vänta tills hon var färdig sen fick jag komma in och söka :).
Nu är jag trött igen så ska lägga mig och vila tills husse dyker upp så vi kan busa lite då.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej brorsan med matte och husse!
Vad stilig du har blivit!
Tänkte höra lite hur du mår, såg att du fått demodex, kliar det?
Det verkar som att din matte har grym pli på dej, jag kan inte riktigt lika många tricks och nuförtiden har jag hörbarhet nolla hela tiden säger matte, det är ju mycket roligare att gå sin egen väg.Jag brukar smita till vår granne, de brukar glömma lite foder utanför deras hundkoja så jag måste ju hålla det slarvet under kontroll, har matte nämnt att jag är ett matvrak??
Annars roar jag oss på dagarna med att jaga katterna,busa, bära pinnar och leka följa john, jag gillar inte att vara själv så jag är matte i hasorna hela tiden, väldigt social e jag säger de, kanske ett släktdrag? Nä nu ska vi ut i skogen, hörs en annan dag. Hälsningar från syster Svea