fredag 15 februari 2008

Hej Syrran!

Ja jag har inget bus för mig just nu så tänkte skriva en hälsning till syster Svea :).
Jag mår bara fint! Matte säger att hon tycker det börjat växa tillbaka päls på min kala fläck på nosen, jag har ju lite svårt att se dit själv så jag får väl lita på vad hon säger ;).

Pff pli på mig, det är bara vad jag låter henne tro ;). Haha, nej men vi trivs bra tillsammans matte och jag :). Matte är ju hemma med mig hela dagarna så jag är som en svans på henne, husse jobbar ju så jag ska få mat ;). Jag tror det är ett släktdrag det där med att vara social! Matte säger att hon aldrig träffat på en så social hund som mig, och det tar jag väl som en komplimang :). Om husse eller matte skulle låta bli att klappa mig på ett tag så slänger jag upp en tass på deras arm, ben eller vad jag nu lyckas träffa och meddelar att jag minsann behöver uppmärksamhet på en gång. Om de inte är tillräckligt snabba med att börja klappa sitter jag och vevar med tassen på dem tills de förstår mig!

Matte tjatar om att jag ska svara på det där om att vara matvrak också, hmpf. Hon påstår att det kanske också går i släkten eftersom jag är en perfekt dammsugare här hemma, det är vad hon säger alltså. Dumheter säger jag, det är väl klart man äter om man hittar något gott på golvet!
Hoppas du har det bra annars Svea och det är jätteroligt att höra av dig lite då och då :). Matte och husse hälsar till din matte och husse :).

Nu lite annat, i morgon säger matte att jag ska få en ny kompis. Ja alltså, de ska inte köpa en till hund, de har fullt upp med mig ;). Men en hund som matte var hundvakt åt förra sommaren ska komma hit med sin matte! Så ska de se hur jag och den andra hunden går ihop och kanske ta en promenad med oss :). Det är en schäfertjej jag ska få träffa, hon är 2 år och heter Ronja, matte säger att hon är jättesnygg ;).

Så i morgon får ni en uppdatering om hur min lekträff gick :).


Inga kommentarer: