lördag 16 februari 2008

Lördagen

Tjoho på er!
Det blev ingen lekträff idag, min matte hade varit lite virrig och tagit fel på dagen. Det är nästa lördag vi ska träffas! Inte idag! Hmpf, lura mig sådär. Vilket sätt!

Nåja, jag, husse och matte tog en promenad längs elljusspåret i alla fall. De blev stolta över mig igen :). När vi gått en bit såg vi en människa komma ut ur skogen och gå iväg bort från oss, jag såg honom också och blev nyfiken så jag stannade upp och kollade efter honom. Men så fort matte och husse sa hit så gick jag tillbaka till dom :). Då var dom stolta :).

När vi gått en lite längre bit så hörde vi något som prasslade i buskarna vid sidan av spåret. Sedan dök det fram två rådjur bara nån meter framför oss! Gissa om jag blev förvånad och nyfiken! Jag travade efter dom en bit på spåret och stannade och tittade väldigt nyfiket efter dom när de hoppade in i skogen och försvann. Sedan sprang jag tillbaka till matte och husse och tryckte mig mot husses ben och fortsatte titta efter dom. Matte och husse var stolta då med över att jag inte sprungit efter dom och försvunnit.

Nu är jag trött efter mina äventyr så nu ska jag vila ett tag :)


Inga kommentarer: